Muzyczny Punkt Spotkań

img_6507_1„W wiedeński nastrój” wprowadzi nas w piątkowy wieczór Jarosław Woszczyna i jego goście – Jolanta Kremer, Ireneusz Miczka i Wioletta Białk. Podczas koncertu usłyszymy m.in. muzyczne standardy znane z najpopularniejszych wiedeńskich musicali, oper i operetek. Zapraszamy do przesyłania dedykacji dla swoich bliskich, które podczas koncertu zostaną zaprezentowane na alejowej scenie.

MUZYCZNY PUNKT SPOTKAŃ to mini scena, na której spotykać się będą różne gatunki muzyczne oraz ciekawi wykonawcy. Na kolejnych koncertach zabrzmi m. in. jazz, pop, folk, muzyka autorska, muzyka poważna. JAROSŁAW WOSZCZYNA, pomysłodawca i gospodarz czwartkowych spotkań, zaprasza swoich grających i śpiewających przyjaciół do podzielenia się swoją muzyką ze wszystkimi, którzy znajdą się od 18.00 do 20.00 w tej okolicy.

Muzyczny Punkt Spotkań to również zaproszenie do wspólnej zabawy, polegające na bezpłatnym zamawianiu i dedykowaniu utworów znajdujących się w repertuarze wykonawców danego koncertu. Każdy, kto ma ochotę zadedykować bliskim jeden z utworów koncertowych (czwartkowy repertuar poniżej) może wysłać maila z informacją, dla kogo i jaką piosenkę wybrał, na adres: aleje@czestochowa.pl (w tytule maila prosimy o wpisanie słowa KONCERT). Termin zgłoszeń internetowych mija w przeddzień koncertu. Dedykacje będzie można również zamawiać przed i w trakcie występu (tylko pomiędzy utworami). Wstęp na koncert jest wolny.

Inspiracją do zorganizowania takich spotkań była chęć muzycznego ożywienia przestrzeni Alei NMP i zaproszenia wszystkich do obcowania z dźwiękami, których nie często można posłuchać nie kupując biletów na imprezy w klubach czy salach koncertowych. Każde spotkanie będzie inne, zarówno pod względem repertuaru, wykonawców, jak i instrumentarium. Na koncertach nie zabraknie oczywiście saksofonów gospodarza, Jarosława Woszczyny.

Utwory które można dedykować swoim bliskim:

Wioletta Białk:

1.Aria Adeli z Zemsty nietoperza J.Straussa,
2. Aria Anny Elizy z ‚Paganiniego”
3. Aria „Milosc to niebo na ziemi” F.Lehar
4. „Argentyne” Andrew Lloyd Webbera
5. Song Eponine z musicalu „Nedznicy” Clouda Schonberga
6. „Sama wciąz” z musicalu „Nędznicy”

Jolanta Kremer:

1. E. Kalman z operetki Hrabina Marica duet „Ach, jedź do Varaszdin”
2. E. Kalman z operetki Księżniczka czardasza aria Sylwii
3. J. Strauss z operetki Zemsta nietoperza aria Rozalindy
4. Nico Dostal z operetki Clivia tercet ” Barcelona ”
5. Frederick Loewe z musicalu My fair lady pieśń Elizy
6. A. L.Weber z musicalu Koty ” Memory”
7. Jacob Gade tango „Jalousie ”

Ireneusz Miczka:

1. „Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka – „Gdybym był bogatym” piosenka Tewiego Mleczarza
2. „My fair Lady” Frederick Loewe – „Tę uliczkę znam” piosenka Freda
3. „Strangers in the night” z repertuaru Franka Sinatry
4. „Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka – „To świt to zmrok”
5. F. Lehar z operetki Wesoła wdówka duet „Usta milczą ”
6. A. L. Weber z musicalu Upiór w operze duet „Czai się niepewność”
7. E.Kalman z operetki Księżniczka czardasza duet ” Jakże mam ci wytłumaczyć ”

 

JOLANTA KREMER

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie uczyła się w klasie śpiewu prof. Stanisławy Marciniak-Gowarzewskiej. Zadebiutowała rolą Wiktorii w operetce Paula Ábraháma „Wiktoria i jej huzar”. Jeszcze jako studentka brała udział w kursach wokalnych, gdzie miała okazję kształcić głos pod kierunkiem Ewy Podleś i prof. Jerzego Marchwińskiego. Uczestniczyła w kursie mistrzowskim duńskiego prof. Andreasa Orlowitza w Weimarze. Uczestniczyła w festiwalach muzycznych im. Jan Kiepury w Krynicy i im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju.

W swoim repertuarze ma takie role jak:
– Eurydyka w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka,
– Królowa nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta,
– Franzi w „Wiedeńskiej krwi” Straussa,
– Julia w „Panu de Pourceaugnac” Moliere’a,
– Eliza w „My Fair Lady” Loewego,
– Hanna Glawari w „Wesołej wdówce” Lehára,
– Tatiana w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego,
– Bess w „Porgy and Bess” Gershwina,
– Ado Annie w „Oklahomie!” Rodgersa.

Z jej ról w Gliwickim Teatrze Muzycznym należy wymienić m.in.:
– Vi Moore w europejskiej prapremierze musicalu „Footloose-wrzuć luz!” Toma Snowa,
– Hrabinę Zedlau w „Wiedeńskiej krwi” Straussa,
– Rozalindę w „Zemście nietoperza” Straussa,
– Barbarę w „Nocy w Wenecji” Straussa,
– Dolly w musicalu „Hello, Dolly!” Hermana,
– Dianę w farsie „Dajcie mi tenora!” Ludwiga,
– Layę i Susanne w „Kwiecie Hawaii” Ábraháma,
– Maggie Jones w „42 ulicy” Warrena,
– Lizę w „Krainie uśmiechu” oraz Olgę w „Wesołej wdówce” Lehára,
– Wróżkę o Błękitnych Włosach w bajce o „Pinokiu” wg Collodiego,
– Tytułową Maricę w operetce Kálmána oraz rolę w koncercie „Batuta, frak i elegancja” Macieja Niesiołowskiego.

Jolanta Kremer wykonuje również dzieła oratoryjne Bacha, Haendla i Mozarta. Jest laureatką Nagrody Artystycznej Dyrektora GTM za sezon 2002/2003 oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice w dziedzinie kultury za rok 2003.

IRENEUSZ MICZKA – Baryton.

Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach (2001). Jest laureatem I nagrody na III Ogólnopolskim Konkursie Moniuszkowskim w Łodzi, zdobywcą II nagrody na II Konkursie Polskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach, laureatem IV-go Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie. Jest także finalistą 35-go Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antonina Dvořaka w Karlovych Varach.
Technikę wokalną doskonalił na międzynarodowych kursach wokalnych.

miczka ireneusz

Jest odtwórcą partii operowych, operetkowych i musicalowych m.in. w takich spektaklach jak:
„Cosi fan tutte” Mozarta (Guglielmo, Don Alfonso), „Cyrulik sewilski” Rossiniego (Figaro),
„Verbum Nobile” (Stanisław) i „Straszny dwór” (Miecznik) S. Moniuszki,
„Faust” Gounoda (Walenty),
„Carmen” Bizeta (Escamillo, Dancairo),
„Traviata” Verdiego (Germont),
„Eugeniusz Oniegin” Czajkowskiego (Oniegin),
„Borys Godunov” Musorgskiego (Mikiticz Pristaw), „Krakowiacy i Górale” Bogusławskiego (Bardos),
„Zemsta nietoperza” Straussa (Falke, Frank),
„Wesoła wdówka” FLehára (Mirko Zeta),
„Domek trzech dziewcząt” Schuberta (Bruneder),
„Noc w Wenecji” Straussa (Giorgio Testaccio),
„Orfeusz w piekle” Offenbacha (Mars),
„Ptasznik z Tyrolu” Zellera (Schneck),
„Carmina Burana” Orffa,
„Oklahoma!” R. Rodgersa (Jud Fry),
„Dźwięki muzyki” Rodgersa (Kapitan Georg von Trapp) oraz „Koty” Webera.

ireneusz miczka-portret

Stale współpracuje z Gliwickim Teatrem Muzycznym, Operą Wrocławską i Operą Śląską. Jako solista związany był z Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”. Szeroki repertuar obejmujący także pieśni i oratoria prezentuje na koncertach w kraju i za granicą. Doskonale odnajduje się również w repertuarze muzyki rozrywkowej (koncertował m.in. z Ireną Santor). Jest częstym gościem muzycznych festiwali, m.in. -Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wokalnej „Viva il canto” w Cieszynie, Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku, Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju. W spektaklach operowych realizowanych w Gliwickim Teatrze Muzycznym poza kreowaniem partii scenicznych pełni również funkcję asystenta reżysera. Na swoim koncie artysta ma nagrania dla Telewizji Polskiej oraz realizację nagrania DVD opery „Carmen” G. Bizeta (z udziałem Małgorzaty Walewskiej i Marcello Bedoniego, 2008) – spektakl otrzymał Złotą Maskę – dla najlepszego spektaklu roku.

WIOLETTA BIAŁK – S o p r a n

Ukończyła PSM I i II st. w klasie śpiewu solowego,w Chorzowie z wyróżnieniem,następnie Akademię Muzyczną na wydziale wokalno-aktorskim w Katowicach,również z najwyższą lokatą.
W 2002 roku rozpoczęła pracę na scenie w Operze Śląskiej i Gliwickim Teatrze Muzycznym. Współpracowała także z Teatrem Wielkim w Poznaniu,licznymi filharmoniami, a co za tym idzie wieloma znaczącymi solistami i dyrygentami polskiego świata muzycznego, m.in. G.Brodzińską, M.Walewską , M.Bedonim, M.Meyer, M.Niesiołowskim, J.Straszyńskim, R.Silvą.
Koncertowała z Zespolem Spiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” w wielu krajach Europy. W swoim repertuarze ma role zarówno operowe,operetkowe,musicalowe jaki i dramatyczne.Była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki,a także Prezydenta Miasta Chorzowa. Jest laureatką nagrody Złota Maska w 2007 roku za role: Lucy w musicalu „Jakyll&Hyde” w reżyserii Michała Znanieckiego i Kitty Szczerbackiej w „Annie Kareninie” w reż.Józefa Opalskiego.

Wioletta Białk
Role musicalowe:
– Kopciuszek „Zaczarowany bal” K.Gaertner
– Irena Molloy „Hallo,Dolly” J.Hermann
– Bessy „Kwiat Hawaii”
– Dorothy Brock „42-ga Ulica”
– Sara „Ragtime”
– Matka „Ragtime”
– Lucy „Jakyll&Hyde”
– Kitty Szczerbacka „Anna Karenina
– Margaret Mead „Hair” reż.W.Kościelniak
– Kala „Tarzan” reż. T.Dutkiewicz
– Róża „Mały książę” reż.C.Domagała
– Jagoda „Bulwar zdradzonych marzeń” monodram R.Talarczyka

Role operowe:
– Despina „Cosi fan tutte” W.A.Mozart reż.Grzegorz Jarzyna
– Micaela „Carmen” G.Bizet w reż.Paweł Szkotak
– Enitharmon „Europa” S.Krupowicza prapremiera Warszawska Jesień

Role operetkowe:
– Pepi „Wiedeńska krew”J.Straussa dyr.M.Niesiołowski
– Adela „Zemsta nietoperza”J.Strauss reż .J.Chmielnik
– Mi „Kraina uśmiechu” f.Lehar dyr.R.Silva
– Ciboletta „Noc w Wenecji” j.Strauss reż.M.Sławińki
– Walentyna „Wesoła wdówka”F.Lehara
– Liza „Hrabina Mariza” reZ.T.Konwiński

Role dramatyczne:
– Puk „Sen nocy letniej” W.Shakespeare
– Kura Blond „Serenada” S.Mrożek
– Maggie „Dajcie mi tenora” reż.M.Sławiński
– Jagoda „Bulwar zdradzonych marzeń” monodram
– Artystka zapraszana jest też do wielu projektów eksperymentalnych z pogranicza wszystkich

 

Źródło: Materiał prasowy organizatora

 

Miejsce: środkowy pasaż Alei Najświętszej Maryi Panny, przy LO im. H. Sienkiewicza

godz. 19.00